lørdag den 15. maj 2010

webdesign

På min vej gennem internettet er jeg stødt på mange udbydere af webdesign.
Nogle er mere seriøse end andre.
Nogle er fantastiske til at lave webdesign, men har måske et mindre heldigt forhold til kundepleje og service. Andre er helt indstilet på at yde en god service, men har svært ved at sætte sig ind i kundernes behov og mangler sans for, hvad der kræves for, at et webdesign sender de rette signaler i forhold til den serviceydelse eller varer, som en hjemmeside tilbyder.

Jeg har en god kammerat, der længe søgte efter en webdesigner og som måtte igennem en hel del inden han fandt den rigtige.
Det, jeg tror, man skal forstå som webdesigner, er, at kunderne ikke er eksperter på området, og at de har brug for guidening. Ikke fordi de er dumme, som nogle webdesignere noget hovmodigt tilsyneladende mener, men fordi de ikke ved en skid om internettet, hjemmesider, online markedsføring eller webdesign - Fordi man er Danmarks bedste guldsmed behøver man jo ikke nødvendigvis vide noget om ovenstående, men man bliver bestemt ikke en god guldsmed, hvis man er dum,
Så som webdesigner må man være indstillet på at spørge ind til kundens ønsker og have forståelse for de behov han har, men som han ikke selv kender til.
Det kræver en stor all round viden om internettet i almindelighed, samt om online markedsføring i særdeleshed -samt ikke mindst en god grafisk forståelse - og det er der mange webdesignere, der ikke har.
På synlighjemmeside.dk og den tilknyttede blog fandt han mange gode informationer og da han kontaktede dem førte de ham grundigt og professionelt gennem processen frem til det webdesign, han havde brug for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar